علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

صلوات بر محمد و آل محمد ...


قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : هر که بر من صلوات فرستد و بر آل و خاندانم صلوات نفرستد ، بوی بهشت را نبوید درحالیکه بوی آن از مسافت پانصد سال بوییده می شود.
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

امالی صدوق ، ص 203

حلال زاده و محب اهلبیت ...


قال الصادق علیه السلام : هر که دلش به دوستی ما اهلبیت آرام گرفته است به مادرخویش بسیار دعا کند که به پدرش خیانت نکرده است...


براسلامتی پدر ومادرهاتون صلوات...



امالی صدوق ، ص 609 ، معانی الاخبار

حرف دل...

این همه حدیث پیرامون ولایت وفضائل مولانا علی وپیروانش...جیگرم حال اومد...

یک سوال از اهل سنت:شما از خلفای خودتون چه فضائلی سراغ دارید که سنگشون رو به سینه می زنید؟؟!!!


تعصب بیجا رو کنار بزارید وحقیقت رو ببینید که همانا حق علیست ...

ودر آخر می گوییم:


الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی بن ابیطالب واولاده المعصومین



منکرین ولایت امیرالمومـنین علیه السلام ...

قال الصادق علیه السلام : اگر همه ساکنان کره زمین امامت و ولایت امیرالمومـنین علیه السلام را انکار کنند ، خداوند همه آنها را رهسپار جهنم خواهد کرد.




ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ، ص528

اصل و نسب باطنی دوستان و دشمنان اهلبیت ...


قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : دوست ندارد ما اهلبیت را مگر حلال زاده و دشمن ندارد ما را مگر حرامزاده.

امالی صدوق مجلس 72

امر اهلبیت علیهم السلام درباره دوستی ...


قال الصادق علیه السلام : محب و دوستدار اهلبیت باش اگر چه فاسق باشی و محبان اهلبیت را دوست بدار اگر چه فاسق باشند.


القطره سید احمد مستبط

سعادت و بدبختی ...

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : یا علی سعد من تولاک و شقی من عاداک . یا علی سعادتمند است هر که دوستت دارد و بدبخت است هر که دشمنت دارد.

امالی صدوق مجلس 4 ج 8 ص 16

حقیقت حسنه و نیکی...


قال الصادق علیه السلام : الحسنه ولایت امیرالمؤمنین علیه السّلام. همانا حسنه و نیکی دوستی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام است.


بحارالانوار ج 36 ص 42

بهترین اعمال...


قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : حبّی و حبّ علی بن ابی طالب علیه السلام سید الاعمال. دوستی من و دوستی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام بهترین اعمال است.


کنز الفوائد ج 2 ص 237

اندر مقامات علی علیه السلام


از حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نقل است که فرمودند: "زلزله ای در زمان ابی بکر(لعنة الله علیه)رخ داد و مردم از ترس و وحشت سراسیمه به سوی اولی و دومی دویدند،ولیکن آندو را دیدند که خودشان سراسیمه به سوی خانه علی(سلام الله علیه)میدوند،و آنگاه مردم نیز به دنبال آندو به سرعت به سوی خانه حضرت علی(سلام الله علیه)دویدند و دیدند که آن حضرت خیلی آرام و بدون هیچ اضطراب و نگرانی از منزل خارج شدند و سپس از میان آنها عبور کرده و بر بالای یک بلندی رفتند و در آنجا نشستند،درحالیکه به اطراف و حوالی شهر نگاه میکردند،زمین را میدیدند که (همچون آب در جوشش)غلیان میکرد. آنگاه حضرت علی(سلام الله علیه)فرمودند:"گویا هلاکت شما همانطوری که میبینید حتمی است". گفتند:و چگونه نیست،در صورتیکه ما تا بحال چنین زلزله عظیمی ندیده بودیم؟ آنگاه حضرت علی(سلام الله علیه)لبهای مبارکشان را تکان داده و ضربه ای با دست بر زمین زدند و فرمودند:چه شده تو را؟ آرام باش!. و بلافاصله زمین آرام شد،آنگاه مردم بیشتر از آنچه از خود زلزله متعجب بودند از این معجزه حضرت تعجب کردند تا اینکه آن حضرت به سوی مردم رفته و فرمودند:آیا شما از کار من تعجب کردید؟گفتند: بلی.فرمود:من همان کسی هستم که خداوند در قرآن فرموده«روزی زمین زلزله سختی خواهد کرد و تمامی محتویات خود را بیرون خواهد ریخت و انسانی در آن زمان خطاب به زمین میگوید چه شده تو را؟»و من همان انسانم که لحظاتی قبل این سخن را گفتم (و آن نیز اطاعت کرد).و اما در مورده بقیه آیات که در قرآن کریم آمده:{و زمین در آن هنگام خبرهایش را بازگو خواهد کرد}من همان کسی هستم که هم اکنون زمین اخبارش را با من در میان گذاشت".



سوره زلزال آیه1تا6.علل الشرایع،ج2ص556.دلائل الامامه،ص66.مدینة المعاجز،ج2ص