علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

عمر در کتب عامه...

 

ابنه ای بودن عمر از کتب جماعت عمریه : « کان سیدنا عمر مابونا »!

ابن سعد در بحث استخلاف عمر می گوید:

قال: أخبرنا إسحاق بن یوسف الأزرق و محمد بن عبد الله الأنصاری و هوذة بن خلیفة قالوا: أخبرنا ابن عون عن محمد بن سیرین قال: قال عمر بن الخطاب: ما بقی فی شی‏ء من أمر الجاهلیة إلا أنی لست أبالی إلى أی الناس نکحت و أیهم أنکحت.

یعنی: عمر می‌گوید : از احوال و امور جاهلیت چیزی در من باقی نماند الا اینکه هنوز برای من فرق نمی‌کند که کسی مرا بکند یا من کسی را بکنم. (۱)

 

بخاری در صحیح خود چاپ هند می‌گوید:

کان سیدنا عمر مأبونا ًو یتداوی بماء الرجال

یعنی آقای ما عمر ابنه ای بود و با آب مردان خود را مداوا می‌کرد .


ابن حجر عسقلانی در فتح الباری شرح بخاری چاپ بولاق برای توجیه این مطلب می‌گوید: ماء الرجال نبت ینبت فی الیمن. یعنی ماءالرجال گیاهی است که در یمن می‌روید !

و جواب ابن حجر را یکی از بزرگان چه خوب داده است که : ماءالرجال نبت ، ینبت بین الصلب و الترائب. و همچنین سیوطی در کتاب تصحیح لغة ابنة چاپ بولاق، و ابن اثیر جزری در اغلاط القاموس به این مطلب تصریح کرده‌اند.

(توجه داشته باشید که این سند در بخاری‌های فعلی کاملا حذف شد)

همچنین احمد بن محمد السیاری در التنزیل و التحریف می‌گوید: شخصی بر امام صادق علیه السلام وارد شد. و گفت: سلام بر تو ای امیرالمؤمنین !

امام صادق علیه السلام ایستادند و فرمودند: همانا این اسم تنها مختص مولا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام است و هیچ کس صلاحیت آن را ندارد. و کسی راضی نمی‌شود او را امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب کنند مگر اینکه مابون باشد! و اگر ابنه‌ای نباشد به آن مبتلا می‌شود.

و این قول خداوند است که می‌فرماید:

إِنْ یَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِناثاً وَ إِنْ یَدْعُونَ إِلَّا شَیْطاناً مَرِیداً (نساء/۱۱۷) یعنی: نمی‌خوانند جز خدا مگر منفعلها (مادگانی) را، و نمی‌خوانند مگر شیطان بی‌فایده را. (۲)

این در حالی است که در بسیاری از روایات آمده مردم ابوبکر ، عمر و عثمان را « امیرالمؤمنین » می‌نامیدند. و آنان نیز هیچگاه به این مسئله اعتراض نکردند و بلکه از این لقب راضی نیز بودند !


 

اسناد:
(۱) طبقات الکبری ج۳ص۲۶۹چاپ بیروت سال ۱۳۷۷ه ق ۱۹۵۷میلادی

(۲) مستدرک الوسائل ج۱۰ص۴۰۰

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد 1395,03,09 ساعت 17:33

بر عمر لعنتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

هیچ بن هیچ 1395,03,09 ساعت 17:23

واقعا براتون متاسفم.
جناب ضد فرمایشات رهبر!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.