علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

علی مع جمیع الانبیا...


این احادیث نوش جون همه شیعیان ومحبین مولانا حیدرصلوات الله علیه:



حدیث1:قال امیرالمؤمنین:کنتُ مع موسیٰ فعَلَّمتُه التوراة و أنطقتُ عیسیٰ فی المهد و عَلَّمتُه الإنجیل(مناقب الحق)


مولا فرمودند:من با موسی بودم و به او تورات آموختم و با عیسی بودم و او را به نطق آوردم و او را انجیل تعلیم نمودم

حدیث2:قال امیرالمؤمنین:انا مُنطِقُ عیسیٰ فی المهدِ صبیا(خطبه مقدسه تطنجیة کتاب الزام الناصب شیخ حائری ج2)

مولا فرمودند:من عیسی را در گهواره به نطق آوردم درحالیکه بچه ای بود که قادر به تلکلم نبود.

حدیث3:قال الأمیر(ص وآله):انا المتکلم علی لسان عیسی فی المهد صبیا انا موضح مریم (خطبة البیان در الزام الناصب شیخ حائری یزدی)

حضرت امیر فرمودند:من سخن بر زبان عیسی جاری کردم درحالیکه او طفلِ در گاهواره بود،من‌واضح کننده ی طهارت و ‌پاکدامنیِ مریم هستم.

حدیث4:قال امیرالمؤمنین:انا اولجت عیسی فی بطن امه ایلاجا
(سلسلة التراث العلوی ج3ص160 و مناقب الحق)


مولا فرمود:من عیسی را در شکم مادرش داخل کردم به ان چنان ورود.


حدیث5:قال امیرالمؤمنین:انا تکلَّمتُ علی لسان عیسی بن مریم فی المهد
(مناقب العتیق المعروف بمناقب العلوی ص74).


حضرت مولا علی فرمودند:من بر زبان عیسی پسر مریم سخن راندم  و او در گهواره بود.

حدیث6:قال امیرالمؤمنین:انا مهدی و عیسی الزمان.(خطبة البیان)

مولا فرمودند:من مهدی و عیسای زمان هستم


یعنی من از روح خود درآن دو دمیده ام یکی را بیشتر و دیگری را کمتر.

و بمعنای دیگر:من تجلی کننده در حضرت مهدی و عیسی می باشم.


وپیغمبر فرمود:لن تُهلک امة انا فی اولها و‌ عیسی فی آخرها والمهدی فی وسطها(کشف الغمة)
حدیث7:قال مولانا علی:انا عیسی(خطبة البیان).

حدیث8:قال الأمیر:أنا الذی یصلّی عیسی خلفی(مشارق الأنوار الیقین)

مولا فرمودند:منم آنکه عیسی پشت او نماز می گذارد و به او اقتدا میکند.

حدیث9:قال مولانا امیرالمؤمنین:انا میمون وصی عیسی(خطبة البیان)
من وصی حضرت عیسی یعنی حضرت میمون هستم(میمون به فارسی در چند معنا می باشد:1: پر برکت 2:مسعود 3:خوش قدم 4:همایون و....)

حدیث10:قال الأمیر:انا ایلیا الانجیل(خطبة البیان)

حدیث11: قال الأمیر:انا مؤمن رضاع عیسی.(خطبة البیان)

حدیث12:قال سید الکونین و مولی الثقلین و وارث المشعرین و ابو السبطین:انا المسیح حیث لا روح یتحرک و لا نفس یتنفس غیری.
(مشارق الانوار الیقین)

مولا فرمودند:منم مسیح همان مسیح که غیر از او نه روحی در حرکت بود و نه نَفسی کشیده شده بود

مسیح یعنی بسیار پاک کننده و طبق مرویات از عترة طاهرات:پاک کننده ی ذنوب و معاصی.

حدیث13:قال رب الأنبیاء و خالق الأوصیاء مالک الأرض والسماء و قطب الأطائب علی بن ابی طالب جَلَّ شأنه:


انا الذی أنشأتُ عیسی بن مریم من نور ذاتی و انطقته بقدرتی و هو فی القماط و قالوا:کیف نکلم من کان فی المهد صبیا فقال انی رسول ربی و


آتانی الکتاب والحکمة و جعلنی نبیا(کتاب الطاعة متی یقوم الساعة ص409).


حضرت امیر فرمودند:من آن هستم که عیسی را آفریدم از نور ذات خود و او را به قدرت خود به سخن آوردم آنگاه که در گهواره بود و


گفتند:چگونه با کسی سخن کنیم که در گهواره است. پس او گفت:من فرستاده ی پروردگار خویش هستم که به من کتاب و حکمت عطا کرد و مرا نبی قرار داد.

..........

حدیث14:قال امیرالمؤمنین:انا الذی أنطقت له الجمججة(کتاب الطاعة ص409)

من جمجمه را برای عیسی به سخن اوردم.

حدیث15:قال مولاناعلی:انا الذی امرتُ عیسی بن مریم فخلق من الطین کهیئة الطیر(مناقب الحق)


یعنی:من عیسی پسر مریم را امر کردم تا از گِل خلق کند مثل شکل پرنده



حدیث16:جابر: قلتُ لامیرالمؤمنین:یا مولای إنَّ ابن مریم خلق من الطین طیراً و لکنَّکَ ما خلقتَ مثل ما خلق


فقال علیه السلام:ویحک یا جابر فوالله إنَّ عیسی عبد من عبیدی فبأمری خَلَقَ و بإذنی کان یحیی الموتی....(مناقب الحق)

حدیث17:قال امیرالمؤمنین:خَمَّر الله طینة عیسی من بزاق قنبر...(مناقب الحق در حاشیه کتاب:...لَعَلَّ المقصود بقوله:خمر الله أی:خلق الله)


مولا فرمودند:خداوند گِل عیسی را از تُف مقدس حضرت قنبر سرشت....


جمله ی بعد را روایت نمی کنم که خطرناک است و به تعبیرِ مولا:(و لولا خوفی علیکم ان تقولوا:جُنَّ أو إرتد لأخبرتُکم...)


حدیث18:از امام رضا سؤال شد:یا ولی الله عیسی چگونه به آن مقام رسید که در او از روح دمیده شد. فرمودند:علی(امیرالمؤمنین) در قالبی


برای او ظاهر شد...تا آن حضرت برگشت ،عیسی کفش او را جفت کرد وانگاه خطاب آمد:یاعلی انفخ من روحی فیه

فلذلک ‌فرموده است:فنفخ فیه من‌ روحه.
جااااااااااااااااااااااااااانم امیرالمومنین حیدر علیه السلام


بر دشمنان مولا تا قیام قیامت لعنت
بر عمر حرامزاده لعنت
برابابکر حرامخور لعنت
بر عثمان لنگ لعنت
بر عایشه فاحشه لعنت

نظرات 2 + ارسال نظر
هیچ بن هیچ 1396,03,06 ساعت 18:05

سلام بر منکران وحدت
..
بسیار متاسف میشم ازا ینکه می بینم هنوز افرادی مثل شما بر طبل اختلاف و ضدیت با فتوای مسلم رهبری می کوبند..
چون چیز دیگه ای از دین نفهمیدن..
و اصلا زمان شناس نیستن..
شما رو که آدم می بینه میفهمه که رهبری چرا برخی زمانها ساکت میشن و مظلوم..
چون همین شماها که دم از علی ع میزنید ولی امروز رو داربد زیر پاهای تکبر و خودخواهی و مثلا علی دوستی له میکنید..
ننگ بر شما
کوفیان امروز
اشعثهای زمان
..
اسم خودتون رو هم ولایتمدار و حزب اللهی میگذارید..
وقتی به اندازه آب بینی بز هم بصیرت ندارید و نمی فهمید که باید امر رهبری رو اطاعت کرد و اختلافات درونی رو با لعن کردن برجسته نکرد..
متاسفانه شما از درک موقعیت اسلام و ایران عاجزید..
آدم چی باید بگه..
یه وبلاگ درست کردین و به مقدسات اهل سنت فحش میدی و از اونطرف شیعیان بی پناه دارن ذبح میشن..
یعنی واقعا شما نمیفهمید؟
یا خودتون رو به نفهمیدن میزنید..؟
پس حداقل اون یچه هاتون رو که مخاطبین قربون صدقه میرن رو بفرستین سوریه برای کنیزی و غیره..
بعد بشینید اینجا لعن بفرستین..
عامل تولید عبدالمالک ریگی ها و غیره همین رفتار بی خردانه شماست..
که اسلام هرچه کشید بقول حضرت اما
از دست شما مقدس مآب های جاهل کشیده..

من از عقرب نمی ترسم ولی از نیش می ترسم
ز شیطانی که پنهان است به زیر ریش میترسم

شما رو به خود مولا میسپارم..
اللهم اشف کل مریض

هلنا 1396,03,03 ساعت 10:24 http://www.hlena.blogfa.com

یا قاهر العدو یا والی الولی
یا مظهر العجائب یا مرتضی علی.

سلام ممنون از شما بخاطر مطالب مفیدتون
جالب بود
نمیدونستم اینا رو.
الان اون جناب هیچ بن هیچ دوباره سر و.کلش پیدا میشه میگه لعن نکنین

سلام...
هنیئا لکم...

دلم برا هیچ بن هیچ تنگ شده..بذار بیاد ببینم کجاست وچیکار می کنه!!!

بر عمر ولدالزنا لعنت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.