علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

بقیة الله ...

برگرد ای توسل شب زنده دارها

پایان بده به گریۀ چشم انتظارها

از یک خروش نالۀ عشاق کوی تو

حاجت روا شوند هزاران هزارها

یک بار نیز پشت سرت را نگاه کن

دل بسته این پیاده به لطف سوارها

از درد بی حساب فقط داد می زنم

آیا نمی رسند به تو این هوارها

ما را به جبر هم که شده سر به زیر کن

خیری ندیده ایم از این اختیارها

باید برای دیدن تو "مهزیار" شد

یعنی گذشتن از همگان "محض یار" ها

دیگر برای تو صدقه رد نمی کنم

بیهوده نیست این که گره خورده کارها

یک بار هم مسیر دلم سوی تو نبود

اما مسیر تو به من افتاد بارها

شب ها بدون آمدنت صبح می شوند

برگرد ای توسل شب زنده دارها

این دست ها به لطف تو ظرف گدایی اند

یا ایها العزیزِ تمام ندارها


 

بقیة الله...




یک شب بیا ستاره بریزم به پای تو

ای آفتاب من همه چیزم فدای تو

یک شب بیا به ما برسد ای اذان صبح

از پشت بام مسجد کوفه صدای تو

ما مدتی است خانه تکانی نکرده ایم

شرمنده ایم در دل ما نیست جای تو

غیر از همین دو قطره اشکی که مانده بود

چیزی نداشتم که بیارم برای تو

از روزهای هفته سه شنبه برای من

شبهای پنجشنبه و جمعه برای تو

روزی به خاطر سفر جمکران من

روزی به خاطر سفر کربلای تو





یا علی ...


ریشه بکار بردن لفظ یاعلی!
از پیغمبر سئوال شد:
یارسول الله،ما وقتی صحبتمون،حرفمون با یکی تموم میشه، پایان کلاممون، او را به خدا می سپاریم، به بیان پارسی می گوییم:
خداحافظ و به زبان عربی می گوییم:
فی امان الله
اگر بدون خداحافظی کردن، در وسط سخن گفتن از او جدا بشیم، نوعی بی ادبی می پنداریم...
شما وقتی در معراج با خدا هم صحبت شدید ، پایان جمله که نمی توانستید به ذات خدا عرضه بدارید:تو را به خدا می سپارم!
آخرین جمله ی رد و بدل شده ، بین شما و خدا چه بود؟
حضرت فرمودند:
پایان صحبت، خداوند سبحان به من "یاعلی" گفت،من نیز به خدای خود " یا علی" گفتم.
این آخرین جمله بین من و ذات مقدس خدا بود.

تسلیت



شهادت حضرت باب الحوائج موسی بن جعفرعلیه السلام تسلیت باد




فضائل ومناقب مرتضی علی علیه السلام


جابر بن عبدالله از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم:

 ای مردم! هر که ما اهل بیت را دشمن بدارد، خداوند در روز قیامت او را یهودی محشور می‌کند.

 عرض کردم: ای رسول خدا! هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند؟

 فرمود: هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند و خود را مسلمان بداند.
..

یا زینب کبری سلام الله علیها



شهادت شهدخت امیرالمومنین ، ملیکه ملک ولایت حضرت زینب کبری تسلیت باد





روز عـــــاشورا حـــراسـان بــــود دشــــمن تـــا شنیـــــد


بــعد عبــاس علـــی پـــرچـــمـ بـــه دوش زیــــنبـ اســــت



 

آرزوی آیت الله کشمیری ره


                                                                                    عارف واصل و استاد کامل
                                                           حضرت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری ره :

                             من آرزو دارم روزی برگردم نجف، و با ریشم حرم را جارو کنم.