علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

فاطمه معصومه سلام الله علیها


ظهور وجود مقدسه آیینه حضرت زهرای مرضیه ، زینب ثانی ، کریمه اهل بیت ، اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر حضرت مهدی صلوات الله علیه وبر همه محبین اهل بیت مبارک باد.ان شاالله عیدی همه ما ظهور وفرج حضرت صاحب باشه...


مقام حضرت فاطمه معصومه بسیار زیاد و خارج از فهم ودرک ما خاکیان هست! کسی که پدرش به او خطاب میکند :فداها ابوها.پدرش به فدایش! کسی که امام زمان فرمودند زیارت قبر عمه ام معصومه ثواب زیارت مادرمان فاطمه  زهرا سلام الله علیها را دارد...


یا فاطمه اشفعی لی فی الجنة :  یعنی مرا در بهشت شفاعت کن!!نمی گوییم مرا از گناهان شفاعت نما، بلکه از ایشان شفاعت در جنت خداوندی وارتقا در آن را می خواهیم وبی جهت نیست که فرمودن هر کس به زیارت حضرتش رود بهشت بر او واجب است.یعنی اگر زائر ایشان  (با معرفت شدی)  یقین بدان که از گناهان خویش پاک شده وتو بهشتی هستی....

و فرمودن حرم ما اهل بیت قم است .یعنی همه اهل بیت در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حاضرند .به همین دلیل در زیارتنامه ایشان موقع خطاب به انبیا از لفاظ السلام علی  ...(سلام بر ... )استفاده می شود اما موقع خطاب رسول الله وائمه معصومین با لفظ السلام علیک یا رسول الله (سلام برتو) و... بیان می کنیم که این نشان از حاضر بودن همه اهل بیت در حرم فاطمه معصومه می باشد.


در پایان داستانی از مرحوم آیت الله بروجردی نقل می کنم که نشان از عظمت بسیار این بانوی بزرگ دردیده مراجع وبزرگان دینمان دارد:


در زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، سعود بن عبدالعزیز به ایران آمد (سعود بن عبد العزیز پسر اول عبدالعزیز است و عبدالعزیز هم همان فردی بود که مذهب عربستان را به سمت وهابی سوق داد) و فرستاده وزیر خارجه عربستان، به همراه وزیر خارجه ایران، سفیر ایران و وزیر دربار، خدمت آیت الله العظمی بروجردی آمدند و اظهار داشتند که آقای ملک سعود می‌خواهد خدمت شما برسد؛ اما مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در همان بدو امر امتناع کردند.

خیلی از بزرگان تلاش کردند و حتی برخی از مراجع با ایشان صحبت کردند که شما مدافع تقریب بین مذاهب هستید و اگر آنها به قم بیایند و  با شما ملاقات کنند، برای شیعه مایه اعتبار است. ایشان در پاسخ فرمودند: اگر پادشاه سعودی، به قم بیاید، به دیدن من می‌آید، ولی به زیارت  فاطمه معصومه (سلام الله علیها) نمی‌رود و اینکه یک پادشاه، به عنوان من، به قم وارد بشود و نسبت به خانم فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بی‌احترامی کند، هتک اهل بیت است و من به عنوان مرجع این مذهب، نمی‌توانم تحمل کنم که مذهب، این گونه مورد هتک قرار بگیرد.بنابراین، ایشان به خاطر مقام خانم حضرت معصومه(سلام الله علیها) ملاقات با پادشاه عربستان را نپذیرفتند.

نظرات 10 + ارسال نظر
هلنا 1395,05,12 ساعت 08:44

پیشاپیش میلادش بر شما مبارک

هلنا 1394,06,02 ساعت 12:27

به عزیزی گفتم:
صـــــبح به خـــیر...
در پاسخم گفت:
فـــرجــــامت نیــــک...
به وجد آمدم از پاسخش!
چه دعایی...!
من برای او خیری خواستم به کوتاهی یک صبح
و او خیری برای من خواست
به بلندای یک سرنوشت...

" نیــــک فـــــرجام باشید

یک عقب مونده 1394,05,31 ساعت 12:50

یل یکّه ی بی مَثَل مرتضی
مرا بنده کرد از ازل مرتضی
غلام علی هستم و نوکرِ
علی بن موسی الرضا المرتضی
...
التماس دعا

سلام الله علیک...
شاعری در قطار قم مشهد.چای می خورد وزیر لب می گفت.شک ندارم که زندگی یعنی.طعم سوهان وزعفران بانو
یا علی

یک عقب مونده 1394,05,28 ساعت 15:29

بی ربط...

مشکل اقتصاد، محمود است
عامل تند باد، محمود است
یا بقول جناب بعضی ها
اصلا ام الفساد، محمود است!

عده ای جرمشان مسلّم شد
مثل این «م.ر» که زندانیست
عده ای نیز پشتشان گرم است!؟
بُردن اسمشان مُیَسّر نیست!!!

آی مردم! چقدر بی صبرید
انتظاراتتان همه بیجاست
بگذارید بگذرد «۱۰۰روز»
در سبد هایتان پر از کالاست !

الغرض؛ کار و بارِ این دولت
تازه روی روال افتاده
ای که دلواپسی! رعایت کن
عقل سالم خدا به تو داده ؟!!!

اقتصاد و سیاست و فرهنگ
همه ی مشکلاتِ از این دست
بلکه حتی «هوای خوزستان»
همه گیرِ توافق ژنو است!

این همه دشمنی دلیلش چیست؟!
می توان اعتماد سازی کرد
می توان با مذاکره حتی
دشمنان را ز خویش راضی کرد!

این توافق هرآنچه که باشد
در حصولش شتاب باید کرد
چاره ای نیست، چونکه بالاخره
«کدخدا» را مجاب باید کرد

خسته ام مثل دیپلماتی که
کارِ صبح و شبش مذاکره است
مثل یک شاعرِ خیالاتی
که درون دلش مشاعره است

دوستان، مخلصِ کلام اینکه:
هر کسی مردِ حکمرانی نیست!
من در این چند سال فهمیدم
همه چی به «حقوقدانی» نیست!

هلنا 1394,05,27 ساعت 10:43

امام صادق علیه السلام قبل از تولد حضرت معصومه سلام الله علیها فرمودند
آگاه باشید که قم کوفه کوچک است بدانید بهشت
هشت در دارد که سه در آن به سوی قم است
بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی
در انجا رحلت می کند و با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند

گفتند وشنیده اند از آْغاز-کز قم به جنان دری شود باز
حاجت نبود مرا به آن در-قم باشدم از بهشت بهتر...

دختری از جنس الماس 1394,05,26 ساعت 23:19

سلام


ان شاء الله

ممنونم از شما

هلنا 1394,05,26 ساعت 13:41 http://www.hlena.blogfa.com

عاصی و محتاج ترحم شدم
راهی بیت الکرم قم شدم
کیست که اینگونه جلا می دهد
بوی غریبی رضا میدهد
پاره ای از بارگه شاه طوس
فاطمه ای خواهر شمس الشموس
عمه ی مظلومه ی صاحب زمان
روشنی نیمه شب جمکران
از سفر سخت کویر امدم
شاعر و رنجور و فقیر امدم
اذن زیارت بده بانو به من
رو به تو کردم بنما رو به من
جرعه ای از آب حیاتم بده
حضرت معصومه نجاتم بده

سلاااااااااااااااااااام
لطفا بیا وبلاگم خیییییییییییییییلی واجبه
پست اولمو بخون...به حمایت نیاز دارم...ممنون میشم حمایت کنید
سپاس

سلام
چشم...

دختری از جنس الماس 1394,05,25 ساعت 11:53

سلام نیما


ممنونم من هم تبریک میگم

از طرف ما به دخترای خوشگلت هم تبریک بگو

ان شاء الله با دعای خیر شما

هلنا 1394,05,25 ساعت 11:46

میلادش بر شما مبارک
ان شاءاالله شفاعت کننده همه ی ما در روز قیامت باشن

ان شاالله وعلی بن ابیطالب

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.