علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

صفات شیعیان وپیروان اهل بیت علیهم السلام...


صفات شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام
یکى از پیروان اهل بیت علیهم السلام در شهر مدینه همسرش را خدمت حضرت زهرا علیهاالسلام فرستاد، تا بپرسد: آیا شوهرم از شیعیان شما مى باشد یا نه؟ حضرت زهرا علیهاالسلام پاسخ کلى داد و فرمود:

قالت: ان کنت تعمل بما امرناک و تنتهى عما زجرناک عنه فانت من شیعتنا و الا فلا (اگر به آن چه به شما امر مى کنیم، عمل مى کنى و از آن چه شما را بر حذر مى داریم، دورى مى کنى از شیعیان مایى و الا هرگز)آن شخص پس از شنیدن پاسخى کلى، مضطرب شد و با توجه به ضعفها و سستى هاى خود گفت: واى بر من که همیشه در آتش جهنم خواهم بود، همسرش نگرانى و زارى او را با سخنان مطرح شده، خدمت حضرت زهرا علیهاالسلام بازگو نمود.

حضرت فاطمه علیهاالسلام پاسخ داد.

قالت: قولى له: لیس هکذا شیعتنا من خیار اهل الجنة، و کل محبینا و موالى اولیائنا و معادى اعدائنا، و المسلم بقلبه و لسانه لنا لیسوا من شیعتنا اذا خالفوا او امرنا و نواهینا فى سائر الموبقات، و هم مع ذلک فى الجنة و لکن بعد ما یطهرون من ذنوبهم بالبلایا و الرزایا او فى عرصات القیامة بانواع شدائدها او فى الطبق الاعلى من جهنم بعذابها الى ان نستنقذهم بحبنا و ننقلهم اءلى حضرتنا ((از من) به همسرت بگو چنین نیست (که او قضاوت کرده است). شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشتند و همه ى دوستان ما و دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما همه در بهشت خواهند بود. آرى کسى که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت شده، اما از اوامر ما سرپیچى کند و نواهى و موارد پرهیز را محترم نشمرد از شیعیان واقعى ما نخواهد بود گرچه این گروه نیز پس از پاک شدن از گناهان، و تحمل مشکلات روز قیامت و قرار گرفتن اندک زمانى در طبقات بالاى جهنم و چشیدن عذاب، اهل بهشت خواهند بود و ما به خاطر دوستى شان با ما نجاتشان داده و آنان را به پیشگاه خودمان انتقال خواهیم داد


این نیست لطیفه گر لطافت دارد


این نکته ظریف است وظرافت دارد


ناپاک ترین شیعه حیدر والله


بر مفتی سنیان شرافت دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.