علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

معناى حروف الفباء...


شیخ صدوق نقل مى کند:  شخصى خدمت پیامبر آمد در حالى که


امیرالمؤ منین در محضر پیامبر بود. از پیامبر پرسید: حروف تهجى را 


چه فایده اى است ؟


پیامبر به امیرالمؤ منین فرمودند جواب او را بدهد.



امام على علیه السلام پاسخ داد: هیچ حرفى نیست مگر اینکه 


نشانه اى از اسماء الهى است . آنگاه به بیان هر یک از حروف الفباء 


پرداخت که بر کدامیک از اسماء الهى دلالت دارد.



ا - اللّه الذى لااله الا هو الحى القیوم .


ب - باق بعد فناء خلقه .


ت - تواب یقبل التوبة عن عباده .


ث - الثابت الکائن یثبت اللّه الذین آمنوا بالقول الثابت .


ج - جل ثناؤ ه و تقدست اسماؤ ه .


ح - حق حى حلیم .


خ - خبیر بمایفعله العباد.


د - دیان یوم الدین .


ذ - ذوالجلال والاکرام .


ر - رؤ ف بالعباد.

ز - زین المعبودین .


س - سمیع بصیر.


ش - شاکر لعباده المؤ منین .


ص - صادق فى وعده و وعیده .


ض - ضار نافع .


ط - طاهر مطهر.


ظ - ظاهر مظهر لا یاته.


ع - عالم بعباده .


غ - غیاث المستغیثین .

ف - فالق الحب و النوى .


ق - قادر على جمیع خلقه .

ک - الکافى الذى لم یکن له کفوا احد، لم یلد و لم یولد.


ل - لطیف لعباده .


م - مالک الملک .


ن - نور السموات و الارض من نور عرشه .


و - واحد صمد، لم یلد و لم یولد.


ه - هاد لخلقه .


ى - یداللّه باسطة على خلقه .


امیرالمومنین حروف تهجى را به گونه اى دیگر نیز تفسیر نموده است

نظرات 7 + ارسال نظر
مهدیه 1393,05,25 ساعت 14:40

ممنون بزرگوار به خاطر راهنمایی هایتان.چشم روی حرفاتون فکر میکنم.اخوی من سنگر رو خالی نکردم به فرد دیگری سپردم.فعلا هم یه مدت تصمیم ندارم بیام.مگر اینکه نظرم عوض شه.امبدوارم شما تو راهی که قدم بر می دارید موفق باشید.اگه تو این مدت ناراحت تون کردم حلال کنید. یا زهرا

مهدیه 1393,05,25 ساعت 12:15

اخوی می خواستم کلا وبمو تعطیل کنم.همین که به این راضی شدم خیلی خوبه.من همیشه صورت مساله پاک میکنم این دفعه کامل پاک نکردم بازم جای امید هست؟بهتر یه مدت نباشم تا یه کم خودمو پیدا کنم.دارم به وبم وابسته میشم.علاقه ندارم به چیزی وابسته بشم.دوست ندارم معتاد چیزی باشم.سعی میکنم برگردم.

وابستگی به نشر معارف حقه بد نیست بلکه ممدوح هست.اعتیاد و وابستگی همیشه بد نیست.
به هر حال نظر قطعی برا خودتونه-اما مطمئن باش دلت برا این فضا تنگ میشه--به هرحال سنگر اهل بیت رو خالی نکن

مهدیه 1393,05,25 ساعت 12:00

جوب حرفتون رو دادم تو وب خودتون.امروز هستم تا جواب کامنت دوستانم در مورد رفتن بگم .آقا نیما من بازم مثل دوران چت روم شدم بی قرار مضطرب از چت دور شدم آروم شدم به جای چت به این وب سر گرم شدم ولی من خیلی ضعیفم اخوی خیلی.ترجیح یدم برم یه کم رو خودت کار کنم.تا روی دیگران

مهدیه 1393,05,23 ساعت 13:14 http://karami313.blogfa.com

سلام.اشکال نداره ولی دیگه این کار و نکنید بزارید برای همیشه مثل یه برادر بزرگتر روتون حساب کنم.شما که میدونید من زود عصبانی میشم.رو اعصاب من دیگه راه نرید این دفع رو هم بخشیدم.

سلام
بابا بخشنده...مهربون...بی اعصاب ...
برادر بزرگترتون آقا قمر منیر بنی هاشم وآقام امام حسن مجتبی واباعبدالله باشند...ما هم خاک کف پای نوکران مولایا علی

مهدیه 1393,05,22 ساعت 16:45

جناب نیما بنده اطلاعات شخصی مو نگفتم شما پاسخ بدید و تو وب بزارید .تو این زمینه شوخی هم ندارم.ازتون واقعا ناراحت شدم .کارتون خیلی زشت و دور از انتظار بود.لطفا سن بنده رو پاک کنید.:

گاهی میشود با یک نگاه آرام شد…

گاهی با یک صدا..

و گاهی…

آرام نمیشوی جز با خود خدا…

تصحیح میکنم...!!!!

مهدیه کرمی 1393,05,21 ساعت 10:33

سلام.خیلی جالب بود.راستی برای وبم یه مشکلی پیش اومده اگه نتونم حلش کنم مجبورم با وبم خدافظی کنم.:,و دنیای مجازی رو برای همیشه ترک کنم.
نفس شما حق جناب نیما شما دعا کنید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.