علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

پاسخ کوبنده امیرالمؤمنین علیه السلام به عمر بن خطاب


ابن عباس گوید: روزى عمر بن خطاب به امیرالمؤمنین (با اعتراض ) گفت :        اى ابا الحسن وقتى از تو سوالى مى کنند چرا شما در نظر دادن شتاب مى کنى ؟ (یعنى چرا با درنگ و تفکر پاسخ نمى دهى ) حضرت على علیه السلام در پاسخ او، دست خود را  باز کرده فرمود: این چند تاست ؟ عمر گفت : پنج تا، فرمود: چرا در نظر دادن عجله کردى ؟ عمر گفت : این مساءله (جزیى ) بر من پوشیده نیست (یعنى نیاز به درنگ ندارد) حضرت فرمود: من در امورى که بر من پوشیده نیست پر شتاب ترم  (یعنى علوم در نزد من همچون این مساله ساده است و نیاز به درنگ و تفکر ندارد)!  
آرى چگونه چنین نباشد در حالیکه علماى اسلام اعم از شیعه و اهل سنت روایت کرده اند که پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله فرمود: ((انا مدینه العلم و على بابها)).
درست این سخن گفت پیغمبر است منم شهر علم و علیم در است


غدیری ام سقیفه ای نیستم

در پی هر خلیفه ای نیستم

خورده گره بند دلم با علی

غیر علی با دگری نیستم

رهبر من پور ابیطالب است 

پیرو هر بی پدری نیستم

نظرات 2 + ارسال نظر
منطق آسمانی 1393,07,27 ساعت 14:18

سلام آقا نیما.شکر خدا از دیروز که اون ذکر رو گفتم خیلی عجیبه اشکم قطع شده حداقل میتونم کنترلش کنم ممنونم که کمکم کردید.

خدایا به حق شاه مردان

مرا محتاج نامردان مگردان

فرا رسیدن عید غدیرخم بر عاشقان آن حضرت مبارک...


دلا امشب به می باید وضو کرد

و هر ناممکنی را آرزو کرد

عید بر شما مبارک...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.