علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

واجبتر از نماز مسلمان ولایت است...

امام صادق (علیه السلام) به معلّى بن خنیس فرمود :


اى معلّى ! اگر بنده اى صد سال میان رکن و مقام خدا را بندگى کند ، روزها را روزه بگیرد و شب ها را به تهجّد و راز و نیاز بگذراند تا جایى که از شدّت پیرى ابروانش روى چشمانش را بگیرد و استخوان هاى گردنش در سینه اش فرو رود ولى نسبت به حق ما جاهل باشد و جایگاه ما را نشناسد ، هرگز براى او پاداشى نخواهد بود ...


نظرات 8 + ارسال نظر
ی ع م 1394,04,10 ساعت 12:39

من بیگانه از خود هستم...
چرا که دنبالِ خودشناسی....
در کتاب ها بودم!
...
خدایا ارحم..
مطالب خوب و مفیدی دارید..
ضمن تبریک ماه و مولود ماه ..التماس دعا

سلام بر عقب مونده ای که از همه جلوتره!

ی ع م 1394,04,10 ساعت 12:30

بر طاق جهان حک بنمایید این سخن
لا فتی الا علی و لا کریم الا حسن
...
نذر ارباب غریب

ی ع م 1394,04,10 ساعت 12:27

یا امام رئوف
اینجا عجیب طعم هوا فرق می کند
اصلا نبات شهرشما فرق می کند
وقتی که حج ما فقرا مشهد شماست
یعنی که قبلهٔ فقرا فرق می کند
قبر شما که جای خودش بین صحن ها
حتی زیارت علما فرق می کند
دارم مریض پنجره فولاد می شوم
جنس شفای دست رضا فرق می کند
این جا دعا نکرده دعا مستجاب شد
در صحن انقلاب دلم انقلاب شد
از من مخواه صبر کنم با فراقتان
جانم فدای گنبد و صحن و رواقتان
دارد میان صحن شما دانه می خورد
در لابه لای این همه کفتر کلاغتان
مادر مرا به نوکری ات نذر کرده است
هر چند خوش نیامده ام به مذاقتان
من به امید قول و قرار تو آمدم
فرموده ای سه جای میایم سراغتان
خوب است در کنار سه دفعه مجاورت
آقا عبا صله بدهی تو به شاعرت
شاعر شدم که خاک ره دعبلم کنی
آقا خدا نکرده مبادا ولم کنی
این نوکری بدون شما نقص مطلق است
من آمدم که با نفست کاملم کنی
از دولت کرامتتان کم نمی شود
جارو به دست من بدهی ... شاغلم کنی
من کربلا ندیده نَمیرم ، خدا کند
فکری به حال کرببلای دلم کنی
یک کربلا بده تو به من جان خواهرت
نگذار تا گلایه کنم پیش مادرت

یک عقب مونده 1394,04,10 ساعت 12:26

به امید نیمه نگاهش
آخر این حب خفی را علنی خواهم کرد
و زیارت شدنش را شدنی خواهم کرد
من به تنهایی از این جام نخواهم نوشید
همه اهل جهان را حسنی خواهم کرد
تا همه مردم دنیا بچشند از کرمش
همه را از نظر فقر، غنی خواهم کرد
همه‌جا از حرم خاکی او خواهم‌گفت
کربلا را و نجف را مدنی خواهم کرد
میشود دید چه خون دلی از غم خوردم
سنگ دل را که به یُمنش یَمنی خواهم کرد
آرزو نیست، رجز نیست، من آخر روزی
وسط صحن حسن سینه‌زنی خواهم کرد!!

به به ...جانم...

ی ع م 1394,04,10 ساعت 12:21

ماه رمضان ماه خدا ماه ثواب است
روزه، سپر حضرت حق روز حساب است
سی روز عطش، فلسفه دارد به اباالفضل
این روزه ی سی روزه، همان روضه ی آب است..

یک عقب مونده 1394,04,10 ساعت 12:20

یک ماهی و یک یونس دریا را بس ...
یک لیلی و مجنون همه صحرا را بس...
پاداش بهشت مفت چنگ خوبان...
از این رمضان کرب و بلا ما را بس...

هلنا 1394,04,10 ساعت 09:23

سید العرفا، استاد کل آیت الله سید علی قاضی طباطبایی تبریزی همیشه مکرر می فرمودند: هرکسی نمازش را درست کرد ، در مقامات معنوی به جایی نرسید!! آب دهان به صورت من پرت بکند!!؟

سلام
سیدالعرفا امیرالمومنینه ولا غیر!!!
یا علی حق

هلنا 1394,04,09 ساعت 11:02

اول به صـفای دل ولـی را بشـناس
انگـاه مـــحمد و علی را بشــناس
کــن دیــده ز انــوار ولایــت روشــن
زیـن جـلوه خداوند جلی را بشـناس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.