علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً
علی مع الحق والحق مع العلی

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

بر هرکسی که آزرد مادر را لعنت...


ابن قُتیبه یکى از علماء و تاریخ نویسان اهل سنّت در کتاب خود آورده است :
پس از گذشت مدّتى از جریان سقیفه ، روزى عمر به ابوبکر گفت : ما فاطمه ، دختر رسول اللّه را از خودمان خشمناک و ناراحت گردانیده ایم ، بیا با یکدیگر به ملاقات و دیدار او رویم تا از ما راضى و خوشنود شود.
لذا هر دو حرکت کردند و چون به درب منزل رسیدند، اجازه ورود خواستند؛ ولى به ایشان اجازه داده نشد.
به ناچار حضور امام علىّ علیه السلام آمدند و در این باره با او سخن گفتند؛ بنابر این امام علىّ علیه السلام براى آنها اجازه ورود طلبید و چون وارد شدند، روبروى حضرت زهراء سلام اللّه علیها نشستند.
و حضرت روى خود را از آن ها برگرداند، سلام کردند، امّا حضرت جوابشان را نداد.
ابوبکر گفت : اى حبیبه رسول اللّه ! سوگند به خدا که من تو را بیش از دخترم ، عایشه دوست دارم .
روزى که پدرت از دنیا رفت ، اى کاش من مرده بودم ؛ علّت آن که تو را از حقّ میراث پدرت منع کردم ، چون شنیدم که فرمود: ما ارثیّه اى به جاى نمى گذاریم ، آنچه از اموال ما باقى بماند، صدقه است .
در این هنگام ، فاطمه سلام اللّه علیها فرمود: اگر حدیثى را از پدرم رسول خدا برایتان بگویم ، تاءیید مى کنید؟ گفتند: آرى .
فرمود: خداوند را بر شما گواه مى گیرم ، آیا نشنیدید از پدرم ، رسول اللّه صلّلى اللّه علیه و آله که مى فرمود: رضایت فاطمه رضایت من است ، خشم و غضب فاطمه خشم و غضب من مى باشد، هرکه فاطمه را دوست دارد مرا دوست داشته است و هر که او را خشمگین و ناراحت کند، مرا خشمگین و ناراحت کرده است ؟!
گفتند: بلى ، چنین سخنى را از رسول اللّه شنیده ایم .
حضرت فاطمه فرمود: خدا و ملائکه را شاهد و گواه مى گیرم که شما دو نفر(ابوبکروعمر) مرا خشمگین و ناراحت کرده اید و من از شما خوشحال و راضى نخواهم شد تا پدرم ، رسول خدا را ملاقات کرده و شکایت شما را به او کنم .
ابوبکر گفت : از خشم خداوند و غضب فاطمه به خداوند پناه مى برم ، و سپس در حال گریه از نزد حضرت خارج شدند.

نظرات 5 + ارسال نظر
مهندس فرهنگی 1394,12,15 ساعت 15:36

سلام..
ممنون از سعه صدرتون.
اگر بی ادبی کردیم ما رو ببخشید.

پیرے و مرگ عجب قصه جانفرساییست
تا جوانیم دعا ڪن به شہادت برسیم!
یاعلی

اللهم الرزقنا توفیق الشهادة...

ممنون از حضورتون...یا زهراسلام الله علیها
عمرتون مهدوی

مهندس فرهنگی 1394,12,12 ساعت 14:49

سلام..
آقا شما چرا متوجه نیستسد من چی میگم؟؟
اگه ولایت فقیه رو قبول نداری قشنگ بگو من قبول ندارم دیگه این همه صغری و کبری نداره که!!
اگه قبول داری.. رهبر عزیز فرمود وحدت..
نکنه شما مرید آقای شیرازی هستی!!
ان شاءا.. نباشی..
حالا اگه وحدت مشکل داره یکدفعه بگو حرف رهبر مشکل داره.. چرا به بنده اعتراض میکنی..
رهبر فرمود بگین مرگ بر آمریکا بگین مرگ بر اسراییل .. ما هم با جان و دل اطاعت میکنیم..
حالا اگه از نظر شما این وحدت که رهبر فرمود کشکیکه... دیگه واقعا برای شما متاسفم که دم از ولایت میزنی اما پای عمل که میرسه حرف رهبر رو کشک حساب میکنی..
لااقل کمی تفکر کن بعد تایپ کن..
من خودم بچه هیئتی هستم و بر دشمنان اهل بیت لعن میفرستم اما فرمودن اسم مقدسات و خلیفه ها رو نبرید..
انقدر لجبازی نکن برادر..
موضع خودت رو مشخص کن.. ولایتی هستی یا جبهه دیگه ای داری..
نمیدونم دیگه چطوری بگم شما متوجه اهمیت مسئله بشی..
یزید زمان رو بشناس.
فعلا کفر داره سر اسلام رو می بره..
لبنان و سوریه و خیلی جاهای دیگه درسته همه شیعه نیستن اما مسلم اند.. و اسراییل و انگلیس داره همین سنی و شیعه رو به جون هم میندازه.. و شما دقیقا داری نقشه اسراییل و پیاده می کنی..
برگرد برادر..
لجاجت نکن..
اشتباه کردن اشتباه نیست.. در اشتباه ماندن اشتباهه.
مغرور نباش.. حرف حق رو بپذیر..
زمانه سنج باش.. در زمین دشمن بازی نکن..
پشیمون میشی..
باز هم امیدوارم شما بیشتر تدبر کنی شاید نظرتون عوض بشه..
ان شاءا..



ممنون از حضورتون ...خداوند همه ما رو هدایت کنه به صراط مستقیم

یا زهرا سلام الله علیها

مهندس فرهنگی 1394,12,11 ساعت 21:19

سلام...
واقعا متاسف شدم از این جواب پیش پا افتاده و دلم بحال رهبر این مملکت میسوزه که مظلومانه فتوا میده که به مقدسات اونها توهین نکنید..( هرچند که خود اهل بیت فرموده باشند و ما همه میدونیم که جماعت سقیفه مورد لعن حضرات واقع شدن)..
و این دلیل نمیشه که شما در وضع کنونی که خونهای زیادی ریخته میشه بفرمایید که این حدیث حضرت زهراسن..
برادر.. ما میدونیم که این احادیث درسته و از لسان اهل بیته ..
اما آیا شما باید اسم هم ببری و اشتباه خودتون رو با این جمله که: حقیر فقط وفقط فرمایش حضرت زهرا سلام الله علیها رو نقل کردم... خودتون روتبرئه کنین..
خواهشا اگه بصیرت زمان شناسی نقل احادیث
رو پیدا نکردید( مثل بنده) لطفا ترمز کنید و بیشتر از این شیعیان رو به مقتل وهابیون و داعشیان نفرستید و درد امام زمان رو زیاد نفرمایید..
ثانیا مقدسات اهل سنت که مسلمانند بفرموده امام و رهبری و ان شاءا.. شماهم قبول دارید چه ربطی به آمریکا و اسراییل داره آخه؟
از شما بعیده این جملات!!!
ماهم میگیم:مرگ بر آمریکاواسراییل الی یوم القیامه..
آخه برادر یه خرده فکر کن..
رهبر رو که قبول داری..
رهبر بیچاره کجا فرمود احادیث لعن مقدسات اهل سنت رو(که طبیعتا از اهل بیت به ما رسیده و ما که علم غیب نداشتیم بدونیم) پیدا کردید انتشار بدید؟؟
پیش خودت همه رو لعن کن..
اما چرا علنی می کنی؟؟
انقدر فهمیدن این مسئله سخته آخه؟؟
در ضمن نوجون شیعه رو با فضایل امام علی آشنا کن و توی شهر خودت محل خودت کار عملی کن مثل علما..شهدا..
با عمل خودت اگه تونستی یک سنی رو شیعه کنی واقعا هنر کردی نه اینکه جای گرم بشینی با کیبورد احساس تکلیف کنی و برای خودت فتوا بدی که فقط اعلان برائت!!
اگه رهبر فرمود مرگ برا آمریکا نگین لابد شما اعلان میکنی که نه باید تبری جست و راه برائت رو نبست؟
این چه تخلیلیه که شما از وضع کنونی داری؟
ببین رهبرت چی میگه؟
من التماس میکنم اگه نمیتونی به تشیع و امام علی خدمت کنی لااقل مخدوش نکن و شریک خون مسلمین نشو برادر..
باور کن از روی دلسوزی میگم..
و هیچ عنادی با شما ندارم..
امیدوارم هر حدیثی رو در هر زمان و هر مکان انتشار ندین..
اول موقعیت سیاسی جهان رو ببینید بعد اقدام کنید..
بازهم میخوام کمی تامل بفرمایید و متوجه اشتباه خودتون بشید و مصلحت اندیش باششید.. همون کاری که امیرالمومنین انجام داد..
وفقکم ا..

سلام علیکم...
جوابای ما پیش پا افتاده و فرمایشات جنابعالی مستند ومدغن...

آیا سالها وقرن ها قبل هم که این همه شیعیان کشته میشدند ومورد ظلم وجور غاصبان خلافت وحکام جور وستم قرار میگرفتند اینترنت وفضای مجازی بود وما باعث بودیم؟؟برادر عزیز مشکل از سقیفه شروع شده.اون ها با اصل ما مشکل دارند .با این وحدت کشکی هم راه به جایی نبردیم ونمی بریم.البته ما حساب عامه محب اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین رو از دشمنان اهل بیت قطعا جدا میکنیم.اما شما چه وحدتی با اهل وهابیت وتکفیری داری که میفرمایی اینا رو نگو؟؟ اونا با نماز ما،زیارت ما ،عزاداری ما وگریه ما وهمه جور عبادات ما مشکل دارن حتی سجده بر تربت ما..پس اخوی همه رو تعطیل کنیم که یه وقت وحدت بهم نخوره!!!
اینقدم از رهبری معظم مایه نذارین .الان شما ناراحتی من گفتم بر هرکس مادر را آزرد لعنت؟؟
در ضمن بنده در محل زندگی وکارم به حد و وسع ناچیز خودم وظایفم رو در قبال نشر فرهنگ غنی علوی وفاطمی انجام میدم...
منظور بنده هم خیلی واضح بود.مرگ برآمریکا وانگلیش شما باعث شده این همه تحریم وبدبختی برا مردم ما پیش بیاد.اقتصاد مملکت داغون و ورشکسته بشه.فساد ودزدی داره تو مملکت بیداد میکنه.باعث بسیاری از کشتارها وترورها هم شده وعزیزان بسیار زیادی به شهادت رسیدند.پس شما هم نگین مرگ بر امریکا وانگلیس.این حرف رو دقیقا بر منطق فرمایش خودتون گفتم!!
الله یحفظکم...

مهندس فرهنگی 1394,12,11 ساعت 00:25

سلام..
برادر محترم..
درسته که باید ابراز مودت و برائت داشت..
اما الآنی که دشمنان وحدت اسلامی منتظر لغزش شیعیان هستند تا از آن برای انجام جنایات و کشتار خودشون در کشورهای مسلمان بهره برداری کنند آیا این درسته که شما حدیثی رو در فضای مجازی منتشر میکنید که نام آن دو نفر هم در موازات دشمنان فاطمه زهرا (س) ذکر میشه و اینگونه آب در آسیاب دشمن میریزید؟؟
ایا چون نفس من و شما از جای گرم بلند میشه هرچه دلون میخواد باید بنویسیم بدون توجه به تبعات خونین اون..
آیا نیازه اینگونه از دین اسلام تبلبغ کنید؟
آیا با این کار چهره فرمایشات رهبر انقلاب رو مخدوش نمی کنید؟
آیا حضرت زهرا هم از کارشما راضیه؟
آیا میتونید قیامت پاسخگوی خونهایی باشید که بواسطه همین جملات صریح و بدون پرده شما و سایرین ریخته میشه؟
البته در پست های گذشته تون هم چندبار این کار رو تکرار کردین..
صحیحه که ریشه جنایتها از سقیفه ست..
اما در وضع کنونی بنظر شما به مصلحته اسلام و مسلمینه؟
اگر هست که من حرف دیگه ای ندارم و شما رو با وجدانتون تنها میذارم..
اما اگه نیست خواهشمندم تاملی بفرمایید که فمن مثقال ذره خیرا یره..
امیدوارم اسائه ادب نشده باشه..
احساس کردم حرف رهبری روی زمینه و وظیفه دونستم متذکر بشم..
یاعلی یازهرا

سلام علیکم.
ممنون از اعلان نظرتون..
حقیر فقط وفقط فرمایش حضرت زهرا سلام الله علیها رو نقل کردم که منبعش هم در کتب جماعت عمریه هست واین جملات به قول شما صریح وبی پرده از من نیست...فرموید نام اون دو نفر در موازات دشمنان بی بی ذکر میشه!! یعنی منظورتون اینه که اون دو نفر دشمن حضرت نبوده اند؟؟
شما هم مرگ بر آمریکا واسرائل نگین.چون باعث کشتار کلی از مسلمین شده ومیشه.بهتره وحدت داشته باشین چون الان دنیا بر علیه ماست!واگرنه شما مسئول خون های ریخته شده هستین!!
اینقده وحدت وحدت کردین که نوجوون وجوون شیعه که تو مملکت اسلامی وشیعه داره زندگی میکنه اصلا نمی دونه چی بر سر مولانا علی علی السلام اومده واصلا باب تبری رو بستین...
یا علی مددی

هلنا 1394,12,03 ساعت 13:51

کمی از غسل زیر پیرهن ماند
کمی از خون خشک بر بدن ماند
کفن را در بغل بگرفت و بو کرد
همان طفلی که آخر بی کفن ماند .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.