علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

در بیان مناقب امام علیه السلام


بدان که امام را نمى شناسند مگر خدا و رسول صلى الله علیه و آله و امام ونایب امام

،  و آنچه از اوصاف خلفاء                                      


الله از صدر آدم الى انقراض العالم بر زبانها و گوشها جارى و سارى شده و مى شود، نیست مگر از


هزار هزار، یک حرف بلکه نصف حرفى-چون مرتبه امامت که به ولایت و خلافت تعبیر شود، حقیقت آن


که ولایت مطلقه و خلافت کبرى است ، فوق مرتبه امکان و تحت مقام وجوب بود و از درک مدرِک


امکانى خارج بود در ذکر محامد بر صفات جلال که تنزیه صرف و سلب محضند و بعض اضافات ، اقصار


فرمود و از این جهت بود که ملائکه در خلافت حضرت آدم علیه السلام زبان (( اتجعل فیها من یفسد


فیها)) گشودند و بعد از ظهور، اعتراف به عجز و قصور نمودند و باید معلوم شود که ولایت مطلقه که


روح نبوت و رسالت مطلقه است در هیچ یک از انبیاء و اولیاء علیهم السلام ظهور نیافته سواى پیغمبر


ما محمد مصطفى صلى الله علیه و آله و اوصیاء خاصه آنجناب علیهم السلام و از این جهت بود که هیچ


یک شرافت خاتمیت نیافتند و از مرتبه تابعیت ، تجاوز نکردند که تمام انبیاء و اولیاء علیهم السلام در


تحت لواى محمدى صلى الله علیه و آله و از جمله شیعیان علوى علیه السلام خواهند بود.



برگرفته از کتاب سعادت نامه آیت الله ملامحمدگنابادی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.