علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

علی مع الحق والحق مع العلی

وَ سَقــــــاهُمْ رَبُّهُــــمْ شَرابـــــاً طَــــهُوراً

شیعیان ودوستان با اخلاص...


شیخ طبرسى در (احتجاج ) روایت کرده از ابو خالد کابلى که گفت : حضرت امام زین العابدین علیه

السلام فرمود که : طولانى مى شود غیبت به ولى دوازدهمى خداوند از اوصیاى رسول خدا صلى الله


علیه و آله و امامان بعد از او.


اى ابو خالد! بدرستى که اهل زمان غیبت او و اعتقاد دارندگان به امامت او و انتظار برندگان ظهور آن


حضرت ، افضل اهل هر زمانند. زیرا که خداوند عطا کرده به ایشان از عقل و فهم و معرفت آن مقدار که


غیبت نزد ایشان به منزله مشاهده گردیده و حق تعالى ایشان را گردانیده به منزله آن کسانى که در


پیش روى رسول خداى صلى الله علیه و آله به شمشیر جهاد مى کردند. ایشانند دوستان ما از روى



اخلاص و شیعیان ما از روى صدق و خوانندگان به سوى دین خدا در پنهان و آشکارا.


پس فرمود که : انتظار فرج از اعظم عبادات است .

نذر گل نرگس صلواتی بفرست...






اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

السلام علیک ایها الامام الفرید...


جانم فداى تو غایبى که از ما کناره ندارى !


جانم فداى تو دور شده اى که از ما دورى نگرفتى !



پیامبر اکرم وحضرت قائم...


پیامبر اسلام مى فرماید:


یا على ! تو از من و من از تو هستم ، تو برادر من و وزیر منى . هنگامى که رحلت نمودم در سینه هاى


قومى عداوت هایى درباره تو پدید مى آید و به زودى آشوبى شدید رخ مى دهد که دامنگیر همه


خواهد شد. این قضیه پس ‍ از غیبت پنجمین امام از فرزندان امام هفتم از نسل تو خواهد بود و اهل


زمین و آسمان در غیبت او غمگین مى شوند.


در آن وقت چه بسیار مرد و زن مؤ من افسوس مى خورند و دردمند و سرگردان مى باشند!


سپس رسول خدا سر مبارک خود را به زیر انداخت . لحظه بعد سر برداشت و فرمود:


پدر و مادرم فداى کسى که همنام و شبیه من و موسى بن عمران است . او لباسى از نور بسیار


درخشنده مى پوشد.


براى آنان که در غیبت او آرامش ندارند، تاءسف دارم . آنها صدایى را از دور مى شنوند که براى مؤ منان


رحمت و براى کافران عذاب است .


امیرالمؤ منین : یا رسول الله آن صدا چیست ؟


پیامبر: در ماه رجب سه مرتبه صدا مى آید، دور و نزدیک همه مى شنوند:


صداى اول ، ((الا لعنة الله على القوم الظالمین ))


و صداى دوم ، ((ازفت الازفة )) یعنى روز قیامت فرا رسیده است



و صداى سوم ، آشکارا شخصى را نزدیک خورشید مى بینید که مى گوید:


اى اهل عالم آگاه باشید! خداوند مهدى فرزند امام حسن عسکرى فرزند...تا على بن ابى طالب مى


شمرد، برانگیخت و روز نابودى ستمگران فرا رسید!



در آن موقع امام زمان ظهور مى کند خداوند دلهاى دوستانش را شاد مى گرداند و عقده هاى دلشان را برطرف مى سازد.

امیرالمؤ منین : یا رسول الله ! بعد از من چند امام خواهد بود؟


پیامبر: پس از تو از امام حسین نُه امام خواهد بود و نهمى قائم آنهاست .




یادش بخیر...

شادی روح آقاسید محمد جواد ذاکر صلوات

معناى حروف الفباء...


شیخ صدوق نقل مى کند:  شخصى خدمت پیامبر آمد در حالى که


امیرالمؤ منین در محضر پیامبر بود. از پیامبر پرسید: حروف تهجى را 


چه فایده اى است ؟


پیامبر به امیرالمؤ منین فرمودند جواب او را بدهد.



امام على علیه السلام پاسخ داد: هیچ حرفى نیست مگر اینکه 


نشانه اى از اسماء الهى است . آنگاه به بیان هر یک از حروف الفباء 


پرداخت که بر کدامیک از اسماء الهى دلالت دارد.



ا - اللّه الذى لااله الا هو الحى القیوم .


ب - باق بعد فناء خلقه .


ت - تواب یقبل التوبة عن عباده .


ث - الثابت الکائن یثبت اللّه الذین آمنوا بالقول الثابت .


ج - جل ثناؤ ه و تقدست اسماؤ ه .


ح - حق حى حلیم .


خ - خبیر بمایفعله العباد.


د - دیان یوم الدین .


ذ - ذوالجلال والاکرام .


ر - رؤ ف بالعباد.

ز - زین المعبودین .


س - سمیع بصیر.


ش - شاکر لعباده المؤ منین .


ص - صادق فى وعده و وعیده .


ض - ضار نافع .


ط - طاهر مطهر.


ظ - ظاهر مظهر لا یاته.


ع - عالم بعباده .


غ - غیاث المستغیثین .

ف - فالق الحب و النوى .


ق - قادر على جمیع خلقه .

ک - الکافى الذى لم یکن له کفوا احد، لم یلد و لم یولد.


ل - لطیف لعباده .


م - مالک الملک .


ن - نور السموات و الارض من نور عرشه .


و - واحد صمد، لم یلد و لم یولد.


ه - هاد لخلقه .


ى - یداللّه باسطة على خلقه .


امیرالمومنین حروف تهجى را به گونه اى دیگر نیز تفسیر نموده است

100فرق در احکام مردان وزنان...


جابربن یزید جعفى مى گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود:

1 و 2 - بلند اذان و اقامه گفتن بر زنان در حضور اجنبى جایز نیست .


3 و 4 - رفتن زنان به نماز جمعه و جماعت مکروه است .


5 و 6 - عیادت مریض و تشییع جنازه بر زنان استحباب ندارد، ولى بر مردان 


مستحب مؤ کداست .


7 و 8 - بلند گفتن تلبیه در حین محرم شدن ، و هروله و دویدن در سعى بین صفا

و مروه بر زنان لازم نیست .


9 و 10 - بوسیدن حجرالاسود یا دست کشیدن بر آن ، و داخل خانه کعبه شدن براى زنان استحباب ندارد.

11 - حلق و سر تراشیدن براى محل شدن زنان لازم نیست ، بلکه باید مقدارى 
از موى سر را بچینند.

12 - زن نباید عهده دار منصب قضا باشد.

13 - زن نمى تواند متصدى امرى از امور حکومتى شود که نیاز به اعمال قدرت دارد.

14 - زن در امور نظامى نباید طرف مشورت قرار بگیرد.

15 - مباشرت در قربانى حج بر زن لازم نیست مگر در حال اضطرار.

16 - زن در وضوء از باطن ذراع آغاز به شستن مى کند و مرد از ظاهر ذراع .

17 - مسح سر از زیر چادر، مقنعه یا روسرى جایز است .

18 - زن مستحب است در حال قیام نماز ، دو پا را به هم بچسباند، در حالى که 

براى مرد استحباب دارد پاها را از سه انگشت تا یک وجب فاصله دهد.

19 - مستحب است مرد در حال قیام نماز دستهایش را پایئن بیاورد، و زن 
بازوانش را به سینه بچسباند.

20 - مستحب است زن در حال رکوع دستش را روى ران خود قرار دهد، و مرد 

باید دستش را روى زانویش قرار دهد.


21 - مستحب است زن هنگام سجده رفتن ابتداء بنشیند و بعد سجده کند.

22 - همچنین هنگام سر بر داشتن از سجده ابتدا بنشیند، و سپس برخیزد.

23 - مستحب است در حال سجده زنها آرنجها و شکم را بر زمین بگذارند و 

اعضاء بدن را به یکدیگر بچسبانند. ولى در مردها مستحب است آرنجها و شکم 

را به زمین نچسبانند و بازوها را از پهلو جدا نگاه دارند.

24 - هنگام تشهد مستحب است زنان دو پاى خود را بلند کنند و رانهاى خود را بهم بچسبانند.

25 - هنگام گفتن تسبیحات اربعه مستحب است انگشتان را بهم بچسبانند.

26 - هر گاه زن بخواهد با خداى خویش راز و نیاز کند، بهتر است دو رکعت نماز 

بجاى آورد. سپس با سر برهنه دعا کند. البته در صورتى که مشرف نباشد. 

خداوند دعاى او را اجابت ، و حاجت او را بر طرف فرماید، و او را ماءیوس و نا امید 

نگرداند.

27 - غسل جمعه براى زن در سفر مکروه ، و براى مرد مستحب است .

28 - گواهى زنان در مورد اجراء حدود پذیرفته نمى شود.

29 - گواهى زنان در طلاق مسموع نیست .

30 - گواهى زنان در آنچه نگاه کردن مرد به آن جایز نیست پذیرفته مى شود.

31 - شهادت زن در رؤ یت هلال و اثبات اول ماه قابل قبول نمى باشد.

32 - زنان نباید از وسط معابر عمومى و اماکن شلوغ و پررفت وآمد حرکت کنند، بلکه باید آهسته از مسیرهائى که نه خیلى خلوت باشد و نه خیلى شلوغ عبور نمایند.

33 - شایسته نیست زنان در اطاقهاى فوقانى و مکانهائى که در منظر اجنبى باشد بنشینند و سکونت کنند.

34 - آموختن علوم و فنون که مستلزم اختلاط با مردان اجنبى بدون رعایت حدود شرعى باشد جایز نیست .

35 - فراگرفتن ریسندگى و بافندگى براى زنان مستحب است .

36 - آموختن سوره نور براى زنان ثواب فراوان دارد.

37 - آموختن سوره یوسف براى زنان کراهت ، و براى مردان استحباب دارد.

38 - اگر زنى مرتد شود و از اسلام برگردد، حاکم او را توبه مى دهد. اگر توبه 

کرد، او را رها مى کنند. و اگر توبه نکرد، محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه مى 

شود و او را در زندان به کارهاى سخت وامى دارند و از خوردن و آشامیدن منع 

مى کنند جز مقدارى که جان او حفظ شود. و باید خوراک نا مطبوع و بد مزه به او 

بخورانند و لباس زبر و خشن به او بپوشانند. وقت صلوة او را بزنند تا نماز بخواند، 

و هنگام روزه او را بزنند تا روزه بگیرد.ولى حکم مرد مرتد قتل است .

39 - از زنان کافر جزیه گرفته نمى شود، ولى از مردانشان جزیه مى گیرند.

40 - هر گاه زمان زاییدن فرا رسد، لازم است هر کس در اطاق زایمان باشد بیرون رود تا کسى ناظر عورت زن و کیفیت زاییدن نباشد.

41 - حضور حائض و زن جنب هنگام تلقین میت شایسته نیست .

42 - بر حائض یا جنب جایز نیست میت را داخل قبر قرار دهد.

43 - هر گاه زنى از جائى برخاست ، براى مرد جایز نیست بلافاصله در آنجا بنشیند، و نشستن مرد درآنجا مادامى که سرد نشده کراهت دارد.

44 - جهاد بر زنان واجب نیست و جهاد زنان خوب شوهردارى است .

45 - حق شوهر بر زن از بزرگترین حقوق است .

46 - هر گاه زنى بمیرد سزاوارتر از همه براى خواندن نماز میت ، شوهر اوست .

47 - زن مسلمان نباید در حضور زنان یهودى و نصرانى برهنه شود، زیرا آنان 

زیبائیهاى او را براى شوهران خود توصیف مى کنند و موجب مفسده مى شود.

48 - استعمال بوى خوش براى زن هنگام خروج از منزل جایز نیست .

49 - جایز نیست زنان خود را از حیث آرایش سر و صورت و پوشاک و غیره ، شبیه مردان بسازند. زیرا رسول خدا مردانى را که خود را به زنان ، و زنانى را که خود را 
به مردان شبیه سازند، لعن فرموده است .

50 - مکروه است زن خود را معطل کند و بدون شوهر باقى بماند.

51 - شایسته نیست ناخنهاى زن سفید دیده شود، هرچند با کمى حنا آن را رنگین سازد.

52 - روا نیست دستانش را در حال حیض خضاب کند، زیرا بیم تسلط شیطان بر او مى رود به طورى که او را به سوى ارتکاب گناه سوق دهد.

53 - هر گاه زن در حال نماز نیازى داشته باشد باید دستهاى خود را بهم زند، ولى مرد باید با سر و دست اشاره کند و بلند تسبیح بگوید.

54 - براى زن جایز نیست بدون چادر و پوشش کامل نماز بخواند، مگر کنیز باشد. یعنى زن باید تمام بدن جزگردى صورت ، و دست و پا، تا مچ را بپوشاند، ولى در مرد ستر عورتین کافى است .

55 - پوشیدن لباس ابریشمى و حریر و زربافت براى زن در نماز و غیر نماز و احرام جایز، ولى بر مردان حرام است .

56 - بدست کردن انگشترى طلا و آویختن زیورآلات حتى در نماز براى زن جایز است ، ولى بر مردان حرام و موجب بطلان نماز مى باشد.

57 - زن بدون جلب رضایت شوهر نمى تواند مالش را به مصرف برساند.

58 - زن بدون اجازه شوهر حق ندارد روزه مستحبى بگیرد.

59 - دست دادن زن با مرد اجنبى حرام است ، مگر از پشت پارچه و جامه .

60 - بیعت زنان از پشت لباس آنان است .

61 - زن بدون اذن شوهر جایز نیست به حج مستحبى برود.

62 - استحمام زنان در بیرون منزل کراهت دارد.

63 - سوار شدن زنان بر زین اسب ، دوچرخه و موتور سیکلت کراهت دارد.

64 - ارث زن نصف ارث مرد است .

65 - دیه نفس زن نصف دیه مرد است .

66 - دیه زن در جراحات بادیه مرد مساوى است تا اینکه به یک سوم دیه کامل برسد و بیش از آن دیه جراحت در مرد بالامى رود و در زن پائین مى آید.

67 - هر گاه زنى بخواهد به تنهائى به امام جماعت اقتدا کند باید پشت سر امام بایستد، ولى اگر ماءموم مرد باشد باید قدرى عقب تر در طرف راست امام بایستد.

68 - اگر زنى فوت کند کسى که بر او نماز میت مى خواند باید در مقابل سینه او بایستد و اگر متوفى مرد باشد مصلى باید مقابل وسط بدن او بایستد.

69 - در هنگام به خاک سپردن میت ، زن را از پهنا، و مرد را از طرف سر باید درقبر گذاشت .

70 - هیچ شفاعتى براى زن نزد پروردگار بهتر از رضایت شوهر نیست .
تذکر: غیر از آنچه در خصال صدوق آمده ، وجوه افتراق دیگرى را نیز مى توان ذکر نمود.

71 - در نماز جماعت ، اقتداء زن به مرد جایز، ولى اقتداء مرد به زن جایز نیست .

72 - شرط صحت جماعت در مرد عدم حائل بین او و ماءمومین یا امام است ، در حالى که وجود حائل بین ماءمومین زن یا بین زن با امام مانع صحت نیست .

73 - هر گاه پس از عقد و عروسى ، شوهر دیوانه شود، همسر حق فسخ نکاح دارد، ولى اگر زن دیوانه شد، شوهر حق فسخ ندارد.

74 - تکمیل تعداد لازم براى نماز جمعه باید مرد باشد و نمازگزار زن در تحقق شرائط کافى نیست .

75 - مرد نمى تواند خمس و زکات خود را به همسر خود بدهد، ولى زن مى تواند خمس و زکات خود را به شوهرش بدهد.

76 - قضاءنماز و روزه واجب فوت شده پدر بر ولى میت و پسر ارشد خانواده واجب است بخلاف مادر.

77 - زنان باید همیشه از منتهى الیه طرف راست ، و مردان از وسط معابر عبور نمایند.

78 - پوشیدن لباس دوخته در حال احرام براى زن جایز، و براى مرد حرام است .

79 - پوشاندن سر در حال احرام بر مرد حرام ، و بر زن لازم است .

80 - پوشاندن صورت در حال احرام بر مرد جایز، و بر زن حرام است .

81 - کوچ زن از مشعر به منى پیش از طلوع آفتاب جایز است ، ولى براى مرد جایز نیست .

82 - انعقاد نذر زن متوقف بر اذن شوهر است .

83 - ربا میان پدر و فرزند جایز است ، ولى بین مادر و فرزند جایز نیست .

84 - بلوغ پسر اِتمام پانزده سال قمرى ، و بلوغ دختر اکمال نه سال قمرى است .
85 - در ازدواج دختر، اذن ولى (پدر یا جد پدرى ) شرط است به خلاف پسر، و اذن مادر کافى نیست .

86 - ازدواج مرد مسلمان با اهل کتاب به صورت موقت جایز است ، ولى ازدواج زن مسلمان با آنها جایز نمى باشد.

87 - حق حضانت در پسر تا دو سالگى ، و در دختر تا هفت سالگى ، با مادر است .

88 - اختیار طلاق بالا صالة بامرد است و زن حقى در امر طلاق ندارد مگر تحت شرائط خاص که ضمن عقد لازم ذکر شود.

89 - اگر مرد زنش را طلاق دهد بلافاصله مى تواند همسر دیگر اختیار کند. به خلاف زن که باید عده نگاه دارد.

90 - هرگاه مردى در مرض موت با زنى ازدواج کند و قبل از عروسى بمیرد، عقد 

نکاح باطل مى شود، بر خلاف زن که اگر در مرض ‍ موت ، شوهر اختیار کرد و از 

دنیا رفت ، نکاح به قوت خود باقى است .
91 - اگر مرد در حال مرض ، همسرش را طلاق دهد و با همان بیمارى پیش از گذشت یکسال بمیرد، زن از او ارث مى برد، ولى اگر زن پس از عده بمیرد، مرد از او ارث نمى برد.
92 - شوهر از تمام اموال زوجه ارث مى برد، ولى زن از زمین ارث ندارد.
93 - سه خصلت : کبر، بخل و ترس در مرد مذموم ، و در زن ممدوح است .
94 - صحت طلاق متوقف است بر استماع دو مرد عادل ، و استماع زن در صحت آن اعتبار ندارد.
95 - پدر مى تواند فرزند صغیر خود را در صورت مصلحت به نکاح دیگرى در آورد، ولى مادر بر نکاح فرزند ولایت ندارد.

96 - نفقه زوجه و اولاد بر عهده شوهر است . و زن در تاءمین هزینه زندگى از نظر شرع مسئولیتى ندارد.

97 - براى اثبات دعاوى مالى شهادت دو زن به جاى یک مرد بشمار مى آید.

98 - کندن مو و خراشیدن صورت در مصیبت براى مرد کفاره ندارد، ولى در زن کفاره دارد.

99 - مرد مى تواند بیش از یک زن داشته باشد، ولى زن بیش از یک شوهر نمى تواند اختیار کند.

100 - اگر زن بمیرد شوهر در صورت وجود اولاد، ربع مال ، و در صورت عدم اولاد، نصف مال زن را ارث مى برد. ولى اگر مرد بمیرد همسرش در صورت وجود اولاد یک هشتم ، و در صورت عدم اولاد یک چهارم مال شوهر را ارث مى برد.

حروف قرانی...


قرآن مجید 114 سوره ، 6234 آیه ، 76440 کلمه ، و 332322 حرف دارد.
شیخ بهائى تعداد حروف تهجى قرآن را به این ترتیب ذکر مى کند


الف -> 40792   ________   باء -> 1140


تاء -> 1299   ________   ثاء -> 1291


جیم -> 3293   ________   حاء -> 1179


خاء -> 2419   ________   دال -> 4398


ذال -> 4840   ________   راء -> 10903


زاء -> 9583   ________   سین -> 4591


شین -> 25133   ________   صاد -> 1282


ضاد -> 1200   ________   طاء -> 840


ظاء -> 9320   ________   عین -> 1020


غین -> 7499   ________   فاء -> 2500


قاف -> 5240   ________   کاف -> 22000


لام -> 14591   ________   میم -> 20560


نون -> 2036   ________   واو -> 13700


هاء -> 700   ________   یاء -> 502

قاضی های پولکی...


گویند: سگ گله اى بمرد . چون صاحبش خیلى آن را دوست داشت ، او را در یکى از مقابر مسلمین

دفن کرد. خبر به قاضى شهر رسید. دستور داد او را احضار کنند و بسوزانند. زیرا او سگ خود را در

قبرستان مسلمانان بخاک سپرده است . وقتى او را دستگیر کردند، و نزد قاضى آوردند، گفت : اى

قاضى ، این سگ وصیتى کرده که مى خواهم به شما عرض کنم تا بر ذمه من چیزى باقى نماند.

قاضى پرسید: وصیت چیست ؟

آن مرد گفت : هنگامى که سگ در حال موت بود به او اشاره کردم که همه این گوسفندان از آن تو
است . پس وصیت کن که آنها را به چه کسى بدهم .

سگ به خانه شما که قاضى شهر هستید اشاره کرد. اینک گله گوسفندان حاضر و آماده ، و در اختیار شما است .

قاضى با تاءثر و تاءسف گفت : علت فوت مرحوم سگ چه بود؟ آیا به چیز دیگرى وصیت نکرد؟ خداوند به

نعمات اخروى بر او منت نهد و تو نیز به سلامت برو. چنانچه آن مرحوم وصایاى دیگرى داشت ما را آگاه
گردان تابه آن عمل کنیم .

به این ترتیب چوپان از مرگ نجات یافت

+18...

تااین لحظه 18200 نفر  شیعه را در عراق سر بریدند... آجرک الله یا صاحب 


الزمان...العجل یا مولای...


هشدار: اگر طاقت ندارید به ادامه مطلب نروید...

 



ادامه مطلب ...